شکل امتیازدهی در مسابقات ارینای لیچس، کمی متفاوت با شکل عادی امتیازات در شطرنج است. گرچه در مسابقات سویسی لیچس از روش معمول امتیازدهی استفاده میشود.
امتیازات چگونه محاسبه میشود؟
برای هر برد ۲ امتیاز و برای مساوی ۱ امتیاز در نظر گرفته میشود و باخت هیچ امتیازی ندارد.
اگر بتوانید دو بازی پشت سر هم را ببرید، جریان امتیاز را دو برابر میکنید که توسط یک تصویر شعله نشان داده میشود . به این حالت Streak میگویند بدین معنی که بازیهای بعدی دو برابر، ارزش خواهند داشت. در این حالت هر برد ۴ امتیاز و هر مساوی ۲ امتیاز خواهد داشت و البته باخت، هیچ امتیازی ندارد.
این دو برابر بودن امتیاز تا زمانی ادامه پیدا میکند که موفق به برد نشوید. به عنوان مثال برای دو برد و یک مساوی ۶ امتیاز محاسبه میشود: (۱ × ۲) + ۲ + ۲
حالت برزرک Berserk
وقتی یک بازیکن در ابتدای بازی بر دکمه Berserk کلیک کند، نصف زمانش را از دست میدهد، اما بردش یک امتیاز اضافه به همراه دارد.
برزرک کردن در بازیهایی که برای هر حرکت، اضافه زمان دارد، آن زمان را لغو میکند. مثلا بازی برق آسا با زمان ۱+۳ میشود ۱٫۵ دقیقه بدون زمان اضافی.
برزرک کردن برای بازیهایی که افزایش زمان ندارد امکان پذیر نیست.
برزرک فقط در حالتی یک امتیاز اضافه میدهد که حداقل ۷ حرکت بازی کنید.
رویارویی بازیکنان با یکدیگر چگونه انجام میشود؟
در ابتدای مسابقه، بازیکنان با توجه به شماره شان با یکدیگر روبرو شده و مسابقه شروع میشود. بعد از پایان هر بازی به لابی مسابقه بر میگردید و به بازیکنی که رتبه نزدیکتری به شما دارد متصل میشوید. این مکانیزم در حداقل زمان ممکن انجام میشود، هرچند امکان دارد با همه بازیکنان حاضر در مسابقه، روبرو نشوید.
بنابر این سریع بازی کنید و به لابی برگردید تا بازیهای بیشتری انجام دهید و امتیاز بیشتری بگیرید.
مسابقه چگونه پایان مییابد؟
مسابقه دارای ساعت شمارش معکوس است. وقتی که به صفر برسد، مسابقه به پایان میرسد و ردهبندی مسابقه و برنده اعلام میشود. البته بازیهای در حال اجرا ادامه پیدا میکنند، هر چند نتیجه آنها تاثیری در نتیجه نهایی مسابقه ندارد.
قوانین مهم دیگر
در هر بازی، یک شمارش معکوس برای شروع وجود دارد. اگر در آن مدت، شروع به مسابقه نکنید به عنوان غایب شناخته میشوید و امتیاز مسابقه به حریف داده میشود.
اعلام نتیجه مساوی در کمتر از ۱۰ حرکت، برای هیچ بازیکنی امتیازی ندارد.
در تساویهای پپاپی در مسابقات ارینا، فقط تساوی اول یک امتیاز دارد مگر اینکه مسابقه بیش از ۳۰ حرکت به طول انجامد